Giuochi erotici - Discarica
#251
Inviato 27 novembre 2006 - 14:58
#252
Inviato 27 novembre 2006 - 15:02
Bella che così fiera vai
non lo rimpiangerai
cogli la prima mela...
Bella che così fiera vai
non ti pentire mai
cogli la prima mela...
Danzala la vita tua
al ritmo del tempo che va
ridila la tua allegria
cogli la prima mela..
Bella che così fiera vai
non lo rimpiangerai
cogli la prima mela...
Bella che così fiera vai
non aspettare mai
cogli la prima mela...
Stringilo forte a te
l'amico che ti sorriderÃ
e fortuna a chi se ne va
cogli la prima mela...
#253 Guest_Eugenetic Axe_*
Inviato 27 novembre 2006 - 15:04
Yoko Ono è la diretta discendente della progenitrice Lucy.
Questa merita un bel . Ceniale.
#254
Inviato 27 novembre 2006 - 15:04
11.10
x pucciola
stella, stella gemella, cià ...
ancora non capisco xchè ci hai messo tanto per scrivermi. sono almeno 2 ore che questi 4 cogli dei miei compa di classe stanno giocando senza di me! ti chiedi xchè senza di me? è facile facilissimo, puccy, ma semplicemente xchè la mia testa è there with yu, under your desc, tra le tue gambine mie preferite. porco giuda quando finisce l'ora vado in bagno a spararmi una siga che non ci sto più dentro...non dentro te, eh! ahahahaehehha, l'hai capita no? vabbè, amò, ti vengo a prendere col buma appena suona sta campa. dammi un 5 a silvy. e pensami un pò di più scrivendomi amò ecc... tipo ste cose qua.
a presto, prendi intanto questo bacio che scalda...
...smack
ehehehe, è arrivato?
#255
Inviato 27 novembre 2006 - 15:27
#256
Inviato 27 novembre 2006 - 15:30
11.26
tesò, mi sò scordato di dirti 1 cosa! geppo mi ha masterizzato il nuovo cd ke ancora non esce di jovanotti e c'è 1 canzone che parla di 1 ragazzo e una ragazza ke stanno insieme togheder ma lei quando gli dice che esce con la mammeta per fare la spesa invece va a fare all'amore con un amico di classe di lui. amò, ti devo kiedere 1 cosa: ma tu non lo faresti mai vero? io lo so che non sei la tipa però lo voglio sentire da te. ti mando un abbraccio che circonda intanto.
I love you, my petit bijoux.
#257
Inviato 27 novembre 2006 - 16:04
Perchè, come la pubblicità , non è il contenuto che conta, ma quanto si faccia ricordare.
mi sono sempre chiesto perché webnicola sia ritenuto dalla maggioranza di voi un nickname eccezionale.
Strunz
E' un vero piacere!
Prego
#258
Inviato 27 novembre 2006 - 18:21
#259
Inviato 27 novembre 2006 - 18:43
ma è webnìcola o webnicòla?
webnicolÃ
#260 Guest_Pablito_*
Inviato 27 novembre 2006 - 19:07
#261
Inviato 27 novembre 2006 - 19:19
A me è proprio il nome Nicola che fa ridere.
Spero che gli altri Nicola insorgano (anche se sono tutti utenti perbene che non si sporcano in sti thread fecciosi..).
#262 Guest_Quel bastardo giallo_*
Inviato 27 novembre 2006 - 19:20
puzziA me è proprio il nome Nicola che fa ridere.
#263
Inviato 27 novembre 2006 - 19:25
puzzi
A me è proprio il nome Nicola che fa ridere.
Perchè prima aoò e poi puzzi?
#264 Guest_Quel bastardo giallo_*
Inviato 27 novembre 2006 - 19:29
perchè puzzi è più potente e aoò non bastava
puzzi
A me è proprio il nome Nicola che fa ridere.
Perchè prima aoò e poi puzzi?
#265
Inviato 27 novembre 2006 - 19:32
#266
Inviato 27 novembre 2006 - 19:35
Secondtrak
Krakt
Patathrakt
Kuk &
Kak
Bruk &
Brak
k
kk
kkk *
k!= k(k-1)(k-2)...1
Last-but-onetrak
radq(kxy)=0
(tracklist tipo di un disco di Plastikman)
*ogni riferimento a fatti o persone è puramente casuale
Invero conoscevo già per vie traverse questo simpatico blog della premiata ditta Nekokuma&Brucaliffa, ma non sono mai riuscito a comprendere il profondo messaggio che si nasconde accuratamente tra le sue righe... :
Ma lassigue dov'è? Questo sarebbe il suo thread ideale!
#267 Guest_lassigue_bendthaus_*
Inviato 27 novembre 2006 - 19:42
Ma lassigue dov'è? Questo sarebbe il suo thread ideale!
i cormorani cagano solo dove è pulito, lo hai mai notato?
#268
Inviato 27 novembre 2006 - 21:14
addio bastardo giallo, spero ti reincarnerai in qualcos'altro.
perchè puzzi è più potente e aoò non bastava
puzzi
A me è proprio il nome Nicola che fa ridere.
Perchè prima aoò e poi puzzi?
#269
Inviato 27 novembre 2006 - 23:52
Tell me facts, tell me facts, tell me facts
Tell me facts
Throw your arms around me
Do you wanna come over and kill some time?
Throw your arms around me
a beast caged
underwater dancehall
#270 Guest_slimfit_*
Inviato 27 novembre 2006 - 23:53
#271
Inviato 27 novembre 2006 - 23:57
Tell me facts, tell me facts, tell me facts
Tell me facts
Throw your arms around me
Do you wanna come over and kill some time?
Throw your arms around me
a beast caged
underwater dancehall
#272
Inviato 28 novembre 2006 - 00:08
Nelly Furtado e' un cesso terrificante, e sono serio.
Allora è vero che chi troppo si sega diventa cieco! 8)
#273 Guest_slimfit_*
Inviato 28 novembre 2006 - 00:11
E Nadia del mistero della pietra azzurra?
ma chi quell'altra zengara smulattata???
#274
Inviato 28 novembre 2006 - 01:13
#275
Inviato 28 novembre 2006 - 01:15
#276
Inviato 28 novembre 2006 - 01:17
#277
Inviato 28 novembre 2006 - 01:22
#278
Inviato 28 novembre 2006 - 01:24
#279
Inviato 28 novembre 2006 - 01:33
#280 Guest_Noir_*
Inviato 28 novembre 2006 - 01:35
#281 Guest_slimfit_*
Inviato 28 novembre 2006 - 07:38
#282
Inviato 28 novembre 2006 - 09:24
sergente welsh: solo in mezzo alla gente
mi sono innamorato di un'attrice hard
Non morite come me
#283 Guest_Guy Picciotto_*
Inviato 28 novembre 2006 - 09:29
#284 Guest_gneo_*
Inviato 28 novembre 2006 - 13:36
La nascita della macchina da scrivere Olivetti M1 si deve ai due viaggi che Camillo Olivetti fece in America. Il primo viaggio, nel 1892, avvenne al seguito del suo insegnante Galileo Ferraris dopo la laurea in ingegneria elettrica, gli permise di rimanere per due anni assistente nel reparto di ingegneria elettrica dell'università di Stanford, ciò gli permise di venire a conoscenza di tutta una serie di tecnologie in quegli anni in rapido sviluppo comprese anche quelle relative alle macchine da scrivere e della tecnologia necessaria per produrle.
Nel 1904 con due suoi amici Gatta e Ferrero, Camillo Olivetti decise di aprire una fabbrica in Milano, fabbrica che poi riporterà ad Ivrea nel 1908. In quell'anno Camillo Olivetti affronta un secondo viaggio in America al fine di meglio comprendere le tecnologie necessarie per la produzione delle macchine da scrivere.
Nel 1911, in occasione dell'Esposizione Universale di Torino, camillo Olivetti presenta le prime due macchine modello Olivetti M1. Durante lo stesso anno, l'azienda vince la prima importante commessa di 100 macchine per il Ministero della marina. Nel 1912 si assicura anche una grande commessa per il Ministero delle Poste.
A livello pubblicitario la macchina fu proposta all'inizio con un manifesto, creato da Teodoro Wolf Ferrari, in cui si vede un severo Dante Alighieri che indica una sobria immagine della macchina. Lo stile del manifesto è semplice ed elegante, si lega in modo evidente ad alcune visioni commerciali di Camillo Olivetti ad esempio quali:
un valore speciale và posto sulla forma della macchina. Una macchina da scrivere non deve essere un soprammobile, sovraccarico di elementi decorativi. Deve avere un aspetto sobrio ed allo stesso tempo funzionale ed elegante.
#285
Inviato 28 novembre 2006 - 13:52
Living without Numbers or Time
By Rafaela von Bredow
The Pirahã people have no history, no descriptive words and no subordinate clauses. That makes their language one of the strangest in the world -- and also one of the most hotly debated by linguists.
During one of his first visits to Brazil's Pirahãs, members of the tribe wanted to kill Daniel Everett. At that point, he wasn't even a "bagiai" (friend) yet and a travelling salesman -- who felt Everett had conned him -- had promised the natives a lot of whiskey for the murder. In the gloom of midnight, the Pirahã warriors huddled along the banks of the Maici and planned their attack.
What the tribesmen didn't realize, however, was that Everett, a linguist, was eavesdropping, and he could already understand enough of the Amazon people's cacophonic singsong to make out the decisive words.
"I locked my wife and our three children in the reasonably safe shed of our hut and immediately went to the men," Everett recalls. "In one move, I snatched up all of their bows and arrows, went back to the hut and locked them up." He had not only disarmed the Pirahãs -- he had also startled them -- and they let him live. The next day, the family left without any trouble.
But the language of the forest dwellers, which Everett describes as "tremendously difficult to learn," so fascinated the researcher and his wife that they soon returned. Since 1977, the British ethnologist at the University of Manchester spent a total of seven years living with the Pirahãs -- and he's committed his career to researching their puzzling language. Indeed, he was long so uncertain about what he was actually hearing while living among the Pirahãs that he waited nearly three decades before publishing his findings. "I simply didn't trust myself."
Everett sensed his findings would be controversial. Indeed they were: What he found was enough to topple even the most-respected theories about the Pirahãs' faculty of speech.
The reaction came exactly as the researcher had expected. The small hunting and gathering tribe, with a population of only 310 to 350, has become the center of a raging debate between linguists, anthropologists and cognitive researchers. Even Noam Chomsky of the Massachusetts Institute of Technology and Steven Pinker of Harvard University, two of the most influential theorists on the subject, are still arguing over what it means for the study of human language that the Pirahãs don't use subordinate clauses.
Indeed, the debate over the people of the Maici River goes straight to the core of the riddle of how homo sapiens managed to develop vocal communication. Although bees dance, birds sing and humpback whales even sing with syntax, human language is unique. If for no other reason than for the fact that it enables humans to piece together never before constructed thoughts with ceaseless creativity -- think of Shakespeare and his plays or Einstein and his theory of relativity.
Linguistics generally focuses on what idioms across the world have in common. But the Pirahã language -- and this is what makes it so significant -- departs from what were long thought to be essential features of all languages.
The language is incredibly spare. The Pirahã use only three pronouns. They hardly use any words associated with time and past tense verb conjugations don't exist. Apparently colors aren't very important to the Pirahãs, either -- they don't describe any of them in their language. But of all the curiosities, the one that bugs linguists the most is that Pirahã is likely the only language in the world that doesn't use subordinate clauses. Instead of saying, "When I have finished eating, I would like to speak with you," the Pirahãs say, "I finish eating, I speak with you."
Equally perplexing: In their everyday lives, the Pirahãs appear to have no need for numbers. During the time he spent with them, Everett never once heard words like "all," "every," and "more" from the Pirahãs. There is one word, "hói," which does come close to the numeral 1. But it can also mean "small" or describe a relatively small amount -- like two small fish as opposed to one big fish, for example. And they don't even appear to count without language, on their fingers for example, in order to determine how many pieces of meat they have to grill for the villagers, how many days of meat they have left from the anteaters they've hunted or how much they demand from Brazilian traders for their six baskets of Brazil nuts.
The debate amongst linguists about the absence of all numbers in the Pirahã language broke out after Peter Gordon, a psycholinguist at New York's Columbia University, visited the Pirahãs and tested their mathematical abilities. For example, they were asked to repeat patterns created with between one and 10 small batteries. Or they were to remember whether Gordon had placed three or eight nuts in a can.
The results, published in Science magazine, were astonishing. The Pirahãs simply don't get the concept of numbers. His study, Gordon says, shows that "a people without terms for numbers doesn't develop the ability to determine exact numbers."
His findings have brought new life to a controversial theory by linguist Benjamin Whorf, who died in 1941. Under Whorf's theory, people are only capable of constructing thoughts for which they possess actual words. In other words: Because they have no words for numbers, they can't even begin to understand the concept of numbers and arithmetic.
But then, coming to terms with something like Portuguese multiplication tables would require the forest-dwellers to acquire some basic arithmetic. The Warlpiri -- a group of Australian aborigines whose language, like that of the Pirahã, only has a "one-two-many," system of counting -- had no difficulties counting farther than three in English.
But the Pirahãs proved to be completely different. Years ago, Everett attempted to teach them to learn to count. Over a period of eight months, he tried in vain to teach them the Portuguese numbers used by the Brazilians -- um, dois, tres. "In the end, not a single person could count to ten," the researcher says.
It's certainly not that the jungle people are too dumb. "Their thinking isn't any slower than the average college freshman," Everett says. Besides, the Pirahãs don't exactly live in genetic isolation -- they also mix with people from the surrounding populations. In that sense, their intellectual capacities must be equal to those of their neighbors.
Eventually Everett came up with a surprising explanation for the peculiarities of the Pirahã idiom. "The language is created by the culture," says the linguist. He explains the core of Pirahã culture with a simple formula: "Live here and now." The only thing of importance that is worth communicating to others is what is being experienced at that very moment. "All experience is anchored in the presence," says Everett, who believes this carpe-diem culture doesn't allow for abstract thought or complicated connections to the past -- limiting the language accordingly.
Living in the now also fits with the fact that the Pirahã don't appear to have a creation myth explaining existence. When asked, they simply reply: "Everything is the same, things always are." The mothers also don't tell their children fairy tales -- actually nobody tells any kind of stories. No one paints and there is no art.
Even the names the villagers give to their children aren't particularly imaginative. Often they are named after other members of the tribe which whom they share similar traits. Whatever isn't important in the present is quickly forgotten by the Pirahã. "Very few can remember the names of all four grandparents," says Everett.
The scientist is convinced that linguists will find a similar cultural influence on language elsewhere if they look for it. But up till now many defend the widely accepted theories from Chomsky, according to which all human languages have a universal grammar that form a sort of basic rules enabling children to put meaning and syntax to a combination of words.
Whether phonetics, semantics or morphology -- what exactly makes up this universal grammar is controversial. At its core, however, is the concept of recursion, which is defined as replication of a structure within its single parts. Without it, there wouldn't be any mathematics, computers, philosophy or symphonies. Humans basically wouldn't be able to view separate thoughts as subordinate parts of a complex idea.
And there wouldn't be subordinate clauses. They are responsible for translating the concept of recursion into grammar. Renowned US psychologist Pinker believes that if the Piraha don't form subordinate clauses, then recursion cannot explain the uniqueness of human language -- just as it cannot be a central element of some universal grammar. Chomsky would be refuted.
The logical way forward now would be to try to prove that the Pirahã can actually think in a recursive fashion. According to Everett, the only reason this isn't part of their language is because it is forbidden by their culture. The only problem is nobody can confirm or deny Everett's observations since no one can speak Pirahã as well as he does.
Despite this, several researchers -- including two Chomsky colleagues -- will travel this year to Maici to try and check parts of his claims. But for some, it's already getting too crowded in the jungle. "I'm concerned the Pirahã will simply become one more scientific oddity, to be exploited and analyzed right down to their feces," complains Peter Gordon.
#286
Inviato 28 novembre 2006 - 13:54
#287
Inviato 28 novembre 2006 - 13:58
#288
Inviato 28 novembre 2006 - 14:03
#289 Guest_Sonic Stone_*
Inviato 28 novembre 2006 - 14:04
Ma il Bastardo Giallo si è cancellato!
#290
Inviato 28 novembre 2006 - 14:07
Ma il Bastardo Giallo si è cancellato!
why???
#291
Inviato 28 novembre 2006 - 14:08
12.15
x pucciola
tesò, so io: Amò.
Ma xkè non mi rispondi ai mess.?
ti penso sempre che mi scoppia la testa.
ti dedico una frase che ho inventato stamattina durante la lez di filosofia:
Il senso che io prova ha il mondo che esista, non avendo alcun fatto
i l u
#292
Inviato 28 novembre 2006 - 14:08
#293
Inviato 28 novembre 2006 - 14:12
#294
Inviato 28 novembre 2006 - 14:12
#295
Inviato 28 novembre 2006 - 14:19
#296
Inviato 28 novembre 2006 - 14:21
Mammeta io la metterei a lavare tutta quella roba, sta lì sulla sedia da
una settimana, ma non vedi che pulisci per terra con i pantaloni.
#297 Guest_Number 5_*
Inviato 28 novembre 2006 - 14:24
Ma solo per fare i complimenti a Mammeta.
#298 Guest_PadovaScoppia_*
Inviato 28 novembre 2006 - 14:28
Volevo sapere se nell'avatr di Brucaliffa sono lei e una sua amica. Se sì mi trasferisco seduta stante nella sua strada, meglio ancora nel suo palazzo.
Ma solo per fare i complimenti a Mammeta.
E' la pubblicità di uno sbiancante dentale .
#299
Inviato 28 novembre 2006 - 14:34
is now
?
#300
Inviato 28 novembre 2006 - 14:42
eh no! quella è "strada deformata"
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