La fine di un'epoca o di un bluff? La verità per me è nel mezzo.
Comunque sia, ecco quello che penso del nuovo di Lopatin:
https://www.ondarock...xpointnever.htm
Inviato 08 dicembre 2020 - 11:18
La fine di un'epoca o di un bluff? La verità per me è nel mezzo.
Comunque sia, ecco quello che penso del nuovo di Lopatin:
https://www.ondarock...xpointnever.htm
"L'intensità del rumore provoca ostilità, sfinimento, narcisismo, panico e una strana narcosi." (Adam Knieste, cit.)
"Deve rimanere solo l'amore per l'arte, questo aprire le gambe e farsi immergere dal soffio celeste dello Spirito." (Simon, cit.)
La vita è bella solo a Ibiza (quando non c'è nessuno).
Inviato 09 dicembre 2020 - 11:14
Posto che (la roba menosa frastagliata edgy) non è il mio genere di ascolto, lo trovo comunque più gradevole di quel merdone inaffrontabile (imho) di Garden of Delete, con addirittura qualche traccia piacevole tipo The Whether Channel o No Nightmares
edit: vedo ora che prese 8, boh.
Inviato 09 dicembre 2020 - 11:29
Primissimo ascolto, ma No Nightmares molto bella anche per me
Inviato 09 dicembre 2020 - 15:14
Primissimo ascolto, ma No Nightmares molto bella anche per me
Vangelis was really a touchstone. He’s amazing. And I don’t know if anyone really ever talks about the emotion. It’s so odd. I think a lot of what people find interesting about Vangelis is biographical; he did something unique for the instrument. He represented something. But we dug up these videos on YouTube of him improvising, just sitting around a bunch of keyboards and talking about the way he thinks about interfacing with these instruments, and he sees the different options that he surrounds himself with as different sections of an orchestra. The only way I can think of it is like model architecture or something. It’s like these synthesizers are these shrunken down things that represent these massively powerful configurations of flesh and bone, doing these things that have been done for hundreds of years. And then he’s going into them intuitively and just playing and reacting, and he’s like, “Isn’t this wonderful? Isn’t this beautiful?”
That’s the freshness. That’s what you’re hearing when you’re listening to a Vangelis record. It’s this person who is acutely aware of the history of classical music but now is like this cybernetically enhanced being who’s free to just roam between these histories and these ideas. And what comes out is just pure. It’s so pure. And so we set up the studio in a sense to replicate that a little bit, in our own way.
Il synth alla fine con l'eco è preso direttamente da Antarctica*
Inviato 09 dicembre 2020 - 17:11
0 utenti, 0 ospiti, 0 utenti anonimi