Continua la telenovela, con un tweet di Waters in risposta a un articolo pubblicato su The New Statesman che ne riprenderebbe un altro di El Pais che (pare entrambi in maniera abbastanza cialtrona) attribuirebbero a Waters la volontà di produrre l'annunciata nuova versione di TTSOTM senza chitarra per eliminare quegli "orribili assoli di chitarra", con un virgolettato non direttamente attribuito al bassista, ma a lui facilmente riferibile.
Waters smentisce di aver non solo detto ma neppure pensato ciò sul lavoro di Gimour e, con la sua consueta pacatezza, risponde al giornalista:
"It's the usual, shit-stirring, ill-informed nonsense. However, there is, in the article, something upon which I need to set the record straight.
Now, I don't know who he thinks he's quoting when he says Gilmour's 'horrible guitar solos, but it sure as shit ain't me.
The new concept is meant to reflect on the meaning of the work, to bring out the heart and soul of the album, musically and spiritually. I'm the only one singing my songs on these new recordings, and there are no rock and roll guitar solos.
I was there, I love Dave's guitar solos on [The Dark Side of the Moon], both of them, and on WYWH and on Animals and on The Wall and on The Final Cut. In my, albeit biased view, Dave's solos on those albums constitute a collection of some of the very best guitar solos in the history of rock and roll. So, Stuart Maconie, you little prick, next time, please check your copy with the subjects of your grubby little piece, before you go to print. Love R."
Curiosamente, a pochi giorni dallo scomposto attacco social della moglie di Gilmour (con Gilmour che ci ha messo il carico e Waters che probabilmente andrà per vie legali), Waters spende pubblicamente una quantità di attestati di stima verso il chitarrista che probabilmente non gli ha fatto negli ultimi quaranta anni.